Francouzská riviéra 2. den, Ne 26. 10.

Snídaně v neděli byla až od půl deváté, protože jsme přijeli pozdě a před námi měl snídat jiný český autobus se studenty, ti si však hlavu s časy příliš nelámali a tak byl ráno v jídelně zmatek, ale na to jsme již ve Formuli 1 zvyklí. Po snídani jsme vyrazili do hor, při projíždění vesnickými silničkami museli řidiči vynaložit veškerý svůj um, místy to bylo opravdu krkolomné, ale vždy bezpečné. Nejprve jsme zamířili do městečka Castellane, kde začínalo naše putování Verdonským kaňonem. V městečku jsme strávili asi hodinu, někteří si dali výšlap na skálu nad městem, kde byla kaplička, jiní, včetně nás, se věnovali okolí a samotnému městečku. Když jsme vše nafotili, nasedli jsme a pokračovali dál po levém břehu kaňonu až k jezeru La Croix. Cestou jsme několikrát zastavili na focení, podívaná to je více než úchvatná a jestliže jsem předchozí den návštěvu v Nice přetrpěl, pak necelý den na prohlídku Verdonského kaňonu je málo. Záživné bylo Bungee Jumping na mostě Pont de l'Artuby. Spoustu fotek jsem pořizoval z okna autobusu přes sklo a pouze některé jsou použitelné na koukání. Myslím, že týden v kaňonu by byl tak akorát. Od jezera jsme zamířili do městečka Moustiers-Sainte-Marie, které jsme si celé prošli, nafotili a koupili nějaké suvenýry. Mezi skalami nad městem je natažen řetěz a na něm žlutá hvězda, celé městečko je jako z pohádky. Kolem páté odpoledne jsme pak vyrazili zpět k pobřeží, kam jsme dorazili již za tmy. První zastávkou bylo večerní Saint Tropez, nijak mne to nenadchlo, poměrně nepořádek a slavná četnická stanice je omšelá zanedbaná budova. Ze Saint Tropez jsme ještě zamířili do Port Grimaud, městečku připomínající svými kanály Benátky. Vzhledem k večerní hodině byl všude klid, jeden majitel jachty se rozčílil, když jsme přešli kolem po nábřeží, v končící restauraci jsme si dali s průvodkyní láhev vína a poté již tradá na hotel.

ZPĚT                                      FOTO Z 2. DNE                               DALŠÍ DEN