Jižní Itálie II 3. den, Pá 30. 10.

V pátek jsme s italským autobusem absolvovali cestu amalfitánským pobřežím ze Sorrenta do Amalfi, před Positanem na vyhlídce nad městem jsme si pořídili pár fotek a koupili nějaké italské koření, především na těstoviny. Před Amalfi jsme pak zastavili opět u jedné prodejny keramiky, ale nás zaujala možnost návštěvy Smaragdové jeskyně. Sjeli jsme tedy výtahem dolů k moři a absolvovali projžďku na loďkách po jeskyni. Bohuže jsme v té tmě nebyl schopen zapnout poslepu blesk a bez blesku se žádná fotka nepovedla. Po prohlídce jeskyně jsme vyjeli výtahem opět nahoru k autobusu a za chvilku jsme dojeli do Amalfi. I s paní průvodkyní jsme prošli městečkem nahoru až k jedné výrobně limoncella, kde jsme hromadně ochutnali jak samotné limoncello, tak i nějaký likér jiné chuti. Tady jsme i nakoupili limoncella s sebou a potom jsme se již samostatně vraceli městem zpátky na náměstí. Tam jsme si v restauraci u přístavu dali kafe a pivo a já se dočkal i svého oblíbeného salátu Caprese. Stihli jsme to akorát, zpátky do autobusu a přes kopečky na dálnici. V Pompejích jsme si přestoupili do našeho autobusu a hurá směr Neapol. Tentokrát jsme Neapol trochu projeli autobusem, nejprve kolem přístavu, od něho k opeře a přes čtvť Santa Lucia na nábřeží kolem hradu Castello dell Ovo, ulicí Corso Umberto I jsme dojeli na kruhový objezd na Piazza Nicola Amore, kde nás za veliké nevole neapolských řidičů autobus vyklopil. Po Via Doumo jsme došlí až k neapolskému dómu, poté jsme se kousek vrátili a pokračovali ulicí Via dei Tribunali, kde si většina lidí koupila pizzu ve vyhlášené Pizzeria di Matteo, kde si dal pizzu i bývalý americký president Clinton. Já pizzu nejím a tak jsem si koupil vedle ve stánku pečené kaštany. Chvíli jsme postávali na náměstí Piazza S. Gaetano, aby si všichni stihli koupit pizzu a pak jsme pomalu pokračovali. Často jsem fotil průjezdy a dvory v domech, kostely, kterými je Neapol přeplněna, se v úzkých ulicích moc fotit nedaly. Pokračovali jsme na Via S. Gregorio Armeno, dále na Via San Biagio dei Librai, přes Corpo di Napoli na Piazza san Domenico Maggiore a z Piazza gesu Nuovo jsme zamířili na Via Toledo, která nás dovedla kolem Galleria Umberto I až ke kávárně Gambrinus, kde většina využila jejich sociální zařízení. To vše již bylo za tmy, chvilku jsme se pocourali před královským palácem a poté již pomalu k našemu autobusu, který na nás čekal kousek od opery na Via San Carlo. Pak již pouze cesta do Sant Agnello na hotel.

ZPĚT                                                                                           DALŠÍ DEN