Jižní Švédsko a Bornholm - 2. den, neděle 19.8. -  ostrov Bornholm

Snídaně v 8.30, v 9.00 první breefing, cca v 10.00 odjíždíme na první vyjížďku společně s Jirkou, nepřehlédnutelným pro svoji hmotnost, a Jakubem, řidičem autobusu. Hned nad kempem u silnice se napojujeme na cyklostezku, jedeme po parádních cestách směr Olsker, kde zastavujeme u opevněného kostela. První foto, prohlídka hřbitova a pokračujeme chvilku po silničce a potom opět po cyklostezkách směrem na Almindingen. Kousek za Olsker jsem při zastavování nestihl odepnou SPD a skácel jsem se na bok. Nic se nestalo, chytil jsem trochu silničního lišeje na lýtku pravé nohy, ale hlavně, že kamera v batohu přežila bez újmy. Na rozcestí před Almindingenem jsme se stočili na Osterlars, kde je jeden z největších a nejstarších opevněných kostelů. Pokračovali jsme na Gudhjem, kde je (alespoň pro nás) největší atrakcí udírna ryb s restaurací. Ochutnali jsme různé rybí speciality včetně tzv. Slunce nad Bornholmem, kde slunce stvoří žloutek a zbytek je marinovaná ryba. Nejlépe na tom byl Vráťa, který si dal za 95 DKK "sněz co můžeš" a těch rybích lahůdek na stole bylo opravdu mnoho. Všichni jsme využili Vráťova stále plného talíře a když jsme již nemohli, vyrazili jsme k domovu. cestou jsme se zastavili u Heligodomských útesů, kde jsme udělali pár fotek a já jsem našel i avizovanou skalní průrvu a ačkoliv nejsme přítelem krkolomných cest, sestoupal jsme k moři a do průrvy jsme vlezl, až co to dalo.Byla to vlastně úzká jeskyně a vzhledem k tomu, že nám o ní Dáša řekla, měl jsme s sebou čelovku. Cestu po kluzkých kamenech jsem zdolal bez problémů, od moře jsem opět vystoupal po dřevěném schodišti nahoru na útesy a tradá do kempu, kam jsme dorazili kolem 18. hodiny. K večeři byla čočka s párkem, měl následovat seznamovací večírek, ale nějak se nikdo nechtěl seznamovat, tak se rozplizl v povídání si o všem a ničem. Pár piv z autobusu a dnešních úvodních 55 km nás zahnalo do stanu.

ZPĚT                                           FOTO                                DALŠÍ DEN