OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Spréva

So – Čt, 14. – 19. 9.

Vzhledem k tomu, že Rubikon nerealizoval některé zájezdy, které jsme měli naplánované na konec léta, rozhodli jsme se letos do třetice využít služeb CK Eurocykl. Většinu zájezdů však měli buď obsazenu nebo je nejeli přes Čechy, ale z Brna mířily rovnou do Rakouska. Z toho, co zbývalo, nám vyšla Spréva – jednak jsme věděli, do čeho jdeme a jednak se zájezd jede přes Ústí. A tak jsme v sobotu ve 14.30 hod. nastoupili u OBI do autobusu jedoucího z Ostravy a po cca 2 hodinách jsme byli na místě v Parkhotelu Cahnsdorf nedaleko Luckau. Na rozdíl od naší předchozí návštěvy před 4 lety byl zájezd o den kratší a jedna etapa byla nová. Všechny trasy jsme projeli společně s brněnskými manželi Věrou a Vlastikem, se kterými jsme již absolvovali Provence a Toskánsko. Tři dny jsme projížděli oblastí Spreewald, což je lesnatá oblast cca 100 km jihovýchodně od Berlína v Dolní Lužici v Německu bohatá říčními kanály a podmáčenými loukami. Jeden den jsme pak strávili v oblasti Fläming, jíž dala jméno část spolkové země Brandenburg (nebo česky Braniborsko či dříve Prusko) - Teltow-Fläming. Tuto oblast jižně pod Berlínem od středověku charakterizovalo zemědělství a od druhé poloviny 19. století i permanentní přítomnost vojenských posádek – Bismarckova vojska vystřídala nejprve Hitlerova armáda, kterou po čase nahradila armáda sovětská. Odchodem sovětské posádky se rozpadla průmyslová infrastruktura – fabriky, jež byly na stotisícovou ruskou posádku navázány, ztratily svého odběratele. Oblast Teltow-Fläming chřadla, minimum pracovních příležitostí s sebou neslo nezdravě stárnoucí a vylidňující se vesnice. Spolková vláda Braniborska se rozhodla změnit zemědělský a vojenský kraj v turistickou oblast. V pruské nekončící rovině odvážný cíl. Ale i rovinatá krajina může být atraktivním cílem. Třeba pro bruslaře. V roce 1995 tak vznikl projekt prvního evropského bruslařského okruhu. Oficiálně byl prezentován v lednu 2001, stavební práce byly zahájeny ale už o dva roky dříve. První část hlavního okruhu RK 1 byla otevřena v červnu 2001, v celkové délce 98 km byl okruh veřejnosti zpřístupněn o rok později. Už v dubnu 2001 byl dokončen malý okruh, který u města Luckenwalde navazuje na RK 1 – RK 2 nabídl dalších 11 km. Fläming Skate postupně bobtnal do větší a větší šířky a v roce 2013 už nabízel sedm okruhů v celkové délce 240 km (počítáno celkovým množstvím km, pokud bychom každý okruh považovali za samostatnou jednotku, činí délka Fläming Skate 320 km). Fläming-Skate byl od počátku koncipován jako okruh bruslařský. Má proti cyklostezkám nejen velkorysou šířku 3 metrů, ale i mimořádně kvalitní asfalt, který je o 100% jemnější než obvyklý asfalt používaný při stavbě silnic (německých, nikoli českých).

Stravování bylo formou švédských stolů, a to jak snídaně, tak i večeře. Předpověď počasí nebyla moc příznivá, ale nakonec to dopadlo celkem dobře – v neděli ještě krásné, teplé letní počasí, od pondělí teploty do 15 stupňů, většinou pod mrakem a větrno. Podstatné je, že jsme ani jednou nezmokli.

1. den              2. den               3. den             4. den