OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Spréva, 21. – 28. 8. 2015 

Zájezd, který pořádá Eurocykl Herdegen, se odehrává ve třech oblastech. Dva dny jsme projížděli oblastí Spreewald, což je lesnatá oblast cca 100 km jihovýchodně od Berlína v Dolní Lužici v Německu bohatá říčními kanály a podmáčenými loukami. Další dva dny jsme strávili v oblasti Fläming, jíž dala jméno část spolkové země Brandenburg (nebo česky Braniborsko či dříve Prusko) - Teltow-Fläming. Tuto oblast jižně pod Berlínem od středověku charakterizovalo zemědělství a od druhé poloviny 19. století i permanentní přítomnost vojenských posádek – Bismarckova vojska vystřídala nejprve Hitlerova armáda, kterou po čase nahradila armáda sovětská. Odchodem sovětské posádky se rozpadla průmyslová infrastruktura - fabriky, jež byly na stotisícovou ruskou posádku navázány, ztratily svého odběratele. Oblast Teltow-Fläming chřadla, minimum pracovních příležitostí s sebou neslo nezdravě stárnoucí a vylidňující se vesnice. Spolková vláda Braniborska se rozhodla změnit zemědělský a vojenský kraj v turistickou oblast. V pruské nekončící rovině odvážný cíl. Ale i rovinatá krajina může být atraktivním cílem. Třeba pro bruslaře. V roce 1995 tak vznikl projekt prvního evropského bruslařského okruhu. Oficiálně byl prezentován v lednu 2001, stavební práce byly zahájeny ale už o dva roky dříve. První část hlavního okruhu RK 1 byla otevřena v červnu 2001, v celkové délce 98 km byl okruh veřejnosti zpřístupněn o rok později. Už v dubnu 2001 byl dokončen malý okruh, který u města Luckenwalde navazuje na RK 1 – RK 2 nabídl dalších 11 km. Fläming Skate postupně bobtnal do větší a větší čírky a v roce 2013 už nabízel sedm okruhů v celkové délce 240 km (počítáno celkovým množstvím km, pokud bychom každý okruh považovali za samostatnou jednotku, činí délka Fläming Skate 320 km). Fläming-Skate byl od počátku koncipován jako okruh bruslařský. Má proti cyklostezkám nejen velkorysou šířku 3 metrů, ale i mimořádně kvalitní asfalt, který je o 100% jemnější než obvyklý asfalt používaný při stavbě silnic (německých, nikoli českých).

Jeden den jsme pak projížděli oblastí jižně od Luckau, oblastí bývalých povrchových dolů. 

Pro nás měl zájezd výhodu při cestování, neboť jsme nastupovali i vystupovali v Ústí a cesta, zhruba 170 km, trvala pouhé 2 hodiny. Bydleli jsme v Parkhotelu v obci Cahnsdorf cca 1,5 km od Luckau.  Odtud jsme vyjížděli autobusem do výše uvedených oblastí s výjimkou pondělí, kdy jsme do oblasti jižně od Luckau jeli na kolech již z hotelu a na kolech jsme se i do hotelu vrátili. Celkově se jednalo o velice vydařenou akci, nejenže přálo počasí, ale i jednotlivé etapy dlouhé kolem 50 km po rovinatém, popř. mírně zvlněném terénu byly pro nás téměř ideální. Naše cesta tedy začala na parkovišti u OBI v Ústí, kde nás kolem 15. hodiny naložili do autobusu, kousek jsme popojeli na poslední pumpu na D8, kde byla pauza a pak již vzhůru do Německa. Po zhruba dvou hodinách jízdy jsme dorazili k našemu hotelu, ubytovali jsme se a dostali první večeři, neboť zájezd byl s polopenzí – snídaně formou švédského stolu, večeře servírované 3 chody.  

1. den              2. den               3. den             4. den                5. den