Gaskoňsko a Perigord  2. den, Po 11. 7.

Ráno jsme dostali 1. snídani v 7.30, dal jsem si pomazánku a trochu kafe, po snídani sbalit věci, zbourat stan, vše do busu a v 9.30 vyrážíme z kempu na druhou stranu a hned do kopce. Zajíždíme do městečka Collonges la Rouge, které je celé z červeného kamene, ale vzápětí se vracíme na hlavní a dál stoupáme. Kousek nad městečkem odbočujeme na D 19, po které ještě chvíli jedeme do kopce a pak následuje dlouhý sjezd do La Gare de Turenne, které leží v údolí. Tady volíme trasu podél železnice, což je docela příjemné, ale po pár kilometrech musíme opět do kopce a to pořádného, takže z kola dolu a tlačíme až do Turenne, kde je sice hrad, ale my pouze chvíli odpočíváme ve stínu a jedem dál. Slunce pálí, zapomněl jsem si vzít ráno léky a tep se šplhá každou chvíli nad 140. V místě, kde prochází městečkem hlavní silnice, si dáváme kafe a pivo a opět po D 19 pokračujeme dál. Projíždíme vyprahlý a liduprázdný  Nespouls a pomalu se zvlněnou krajinou blížíme k jezeru Lac du Causse, které objíždíme z jihu po D 19 a vidíme na druhém břehu komplex budov, pravděpodobně restaurace. Když se ocitáme u vody, dáváme se šotolinovou cestou kolem jezera ke komplexu, po pár kilometrech zjišťujeme, že se jedná pouze o nějakou vodáckou základnu, pivo není a tak si necháváme načepovat alespoň vodu z pípy. Chvíli s námi sedí i Franta s Janou a Dušanem a my se pak vracíme opět šotolinou podél jezera zpět na D 19. Jen co z ní sjíždíme, je tu kopec jako krá… Tlačíme poměrně dlouho a do poměrně prudkého kopce, po cca 2 km se sklon mírní a my nasedáme na kola a zvlněnou krajinou jedeme dál. V místě napojení silničky na hlavní silnici D 60 pár km před cílem nás míjí náš autobus. Po hlavní jsme již za chvíli v Chavagnacu, kde si dáváme ve stínu každý dvě piva (pozor, pod pojmem pivo je ve Francii množství 0,25 l !!) protože do kempu je to již kousek. Víceméně z kopečka jedeme cca 3 km a jsme v kempu La Ferme – Na farmě, kam dojíždíme asi v 17.30 jako druzí po doktorech, ale je třeba čestně dodat, že jsme, na rozdíl od doktorů, volili kratší trasu, neboť ta delší měla ještě daleko větší stoupání. I tak jsme nastoupali přes 600 m a ujeli jsme 45 km. Na farmě bylo místa hodně, zato pouze 2 záchody a 2 sprchy, ale zvládli jsme to bez větších problémů.

ZPĚT                                                                                          DALŠÍ DEN