Jižní Švédsko a Bornholm - 3. den, pondělí 20.8. -  ostrov Bornholm

Snídaně v 9.00, opět kolem 10. hodiny odjíždíme tentokrát pouze s Jirkou (takto jsme pak jezdili již celý zbytek zájezdu - tj. Iva, Vráťa, Jirka a já) a jako jediní jsme na plánovaný okruh vyrazili v opačném směru, protože jsme nechtěli být u udíren již v poledne. První část cesty byla tedy stejná jako včera, po cyklostezkách (mimochodem na Bornholmu perfektně značených) směr Olsker, před Stenby jsme odbočili doprava na Klemesker, Nyker a dál do hlavního cíle dnešní etapy Ronne. Zpočátku lehce pršelo, ale s přibývajícími kilometry se počasí umoudřilo a ukázalo se i sluníčko. Vráťa s Jirkou  se nám cestou ztratili, našli jsme se až v Ronne na náměstí, kde jsme si s Vráťou dali v kavárně pivo, Iva kafe a Jirka se šel pokochat zbožím v marketu.Výhodou bylo, že na Bornholmu, dánském území, se bez problémů dalo platit i Eury a v podstatě i ostatními platidly severských států naprosto bez problémů, takže když mi docházely dánské koruny, došlo i na Eura, protože jsem si platební karty samozřejmě nechal v kempu ve druhé peněžence s českými korunami. Po občerstvení jsme vyrazili na prohlídku města, především do ulice Vimmelskaftet, kdfe jsou krásné původní hrázděné domy a poté ke kostelu a jeho okolí. Z Ronne jsme vyrazili podél pobřeží , projeli jsme lesoparkem mezi Ronne a Hasle, kde jsme se vyhýbali pořád louží po dopoledním dešti a u městečka Hasle jsme zastavili u ohlášených udíren, kde sice neměli včerejší "sněz, co můžeš", ale dali jsme si různé uzené ryby - prostě pochutnáníčko. Byl to trochu pozdní oběd (bylo už 15.00 hod.), ale tak jsme si to naplánovali, proto jsme volili obrácený okruh (ostatní jeli z kempu kolem hradu do Hasle, Ronne a zpět přes Nyker a Klemensker) a o to více chutnalo. S plnými žaludky jsme pokračovali podél pobřeží až ke Ginesminde, kde pobřežní cesta končila a následoval výstup do prudkého srázu, Říkám výstup, tzn. že jsme kola opravdu tlačili a dolů bych na kole nejel ani za nic. Během stoupání jsme narazili na dánské manžele s dětmi, tatínek obě malé děti vezl ve dvoukoláku, který měl místo předního kola a i po rovině to musela být šichta. Každopádně nebýt nás, tak to asi nevystoupali a museli by čekat na pomoc někoho dalšího.Maminka nakonec s kolem vystoupala nahoru, kde nechala kolo a vrátila se pro menší, úpěnlivě plačící dítě a tatínek s pomocí Vráti a Jirky pracně vystoupal na vrchol také. Pokračovali jsme dál, střídavě nahoru a dolů, ale žádné extrémní kopce to nebyly. Zastavili jsme ještě na útesech, kde jsme hledali Jons Kapel, ale tu jsme nenašli, zato jsme našli uzavřený žulový lom, ale na něm nebylo nic zajímavého k vidění a tak jsme pokračovali k poslední zastávce dnešního dne - zřícenině hradu Hammershus. Zříceninu jsme viděli ze silnice, pořídili pár fotek a protože už byla pokročilá doba, pokračovali jsme v cestě do kempu.Vzali jsme to přes Sandvig a Alinge, kde Vráťa trochu ztratil orientaci, přestože to tu znal ze svých ranních sólo vyjížděk, ale navigace nás spolehlivě do kempu Sandkaas Familiencamping, kde jsme strávili tři noci. Po dojezdu jsme ostříkali kola od bláta a Jirkovi se podařilo neuvěřitelné - při hovoru se opíral o kolo, ale ujela mu ruka a jak přenesl váhu, tak se plnou vahou opřel o přední řídítka a zcela zničil své přední kolo, které vypadalo jako po střetu s náklaďákem. Jeden z kolegů mu sice kolo upravil do trochu přijatelného stavu, ale naštěstí se ráno podařilo v Allinge v cykloservisu zničené přední kolo vyměnit za dobré a doplatkem asi 30 Euro, což se vyplatilo. Ještě večer jsme my ostatní svá kola naložili do vleku, abychom ráno včas vyjeli a v Ronne stíhali trajekt do Ystadu.

ZPĚT                                       FOTO                                DALŠÍ DEN