Okolo Bodamského jezera 2. den, Po 26. 7.

Snídaně byla v 8.00 formou švédského stolu a byla vynikající - čerstvé pečivo, salámy, šunky, zelenina, sýry, no prostě nádhera. Po snídaní breefing, ale počasí nic moc. Přesto jsme se kolem 10.00 vybatolili a asi jako první a jediní jsme vyrazili na dnešní etapu. Drobně pršelo, ale naštěstí, ještě než jsme sjeli dolů do Radolfzell, tak přestalo. Jeli jsme chvíli v opačném směru po včerejsí trase až k nadjezdu nad tratí, pak jsme přejeli na druhou stranu kolejí a kolem nádraží jsme opouštěli město po cyklostezce Radweg lemující jezero, docela dobře značené. Tou jsme jeli na Moos, Iznang, atd., pořád podél jezera. Někde v okolí Gaienhofenu jsme v poledne zastavili na pivo a kafe, právě otvírali a majitelka byla ochotná, upovídaná paní, dozvěděli jsme se, že tady bylo minulý týden také kolem 35°C, současnou teplotu jsem odhadoval na nějakých 22°C. Pokračovali jsme dál, místama jsme museli i do kopce a asi po 13. hodině jsme dorazili do kouzelného, historického městečka Stein am Rhein. Kola jsme zamkli na začátku náměstíčka a prošli jsme se ulicí plnou středověkých domů, boční uličkou jsme došli k jezeru, k přístavu lodí, vzali jsme si jízdní řády a vrátili se ke kolům. Již s koly jsme šli zpět do přístavu s tím, že se naobědváme, ale přád se nám to zdálo docela drahé. Nakonec jsme se i přes tu cenu rozhodli pro hotýlek na konci, kde měli různé druhy salátů. Objednali jsme si pití a jídlo a teprve teď jsme zjistili, že jsme ve Švýcarsku a že ceny jsou ve švýcarských francích. Ne že by to tím tedy bylo levné, ale již to byla přijatelná cena. Já měl salát a rybí prsty, Iva zapečenou zeleninu v kastrůlku - brambory, rajčata a navrchu sýr. Obojí vynikající! Po třetí hodině jsme opustili restauraci, v přístavu akorát otevřeli pokladnu a tak jsme si koupili lístky na ostrov Reichenau. Loď odplouvala v 15.30, seděli jsme na horní, pouze zastřešené palubě, kde se i obsluhovalo a tak jsem si dal pivečko.  Cestou to docela foukalo, chvíleni i pršelo, dokonce jsem si vybalil a oblékl nepromokavou bundu, vpředu, kam jsme jeli, to vypadalo černě, ale co se dá dělat. Na Reichenau jsme dorazili přesně v 16.50, je to vlastně poloostrov spojený s pevninou pouze úzkou šíjí a je to ohromná pěstírna zeleniny. Našli jsme cyklostezku a vydali se po ní mezi skleníky a políčky se zeleninou, projeli jsme ostrovem a dlouhou úzkou álejí jsme vjeli zpět na pevninu, kde jsme zatočili doleva. Všude samé louže, což svědčilo o nedávném silném dešti. Dojeli jsme po cyklostezce do městečka Allensbach a odtud jsme již začali stoupat k našemu dočasnému domovu. Ve chvíli, kdy jsme zatáčeli z hlavní silnice k penzionu se opět rozpršelo, takže jsme dorazili právě včas. Bylo 18.18 a měli jsme natočeno 47 km. V penzionu jsme po náležité očistě vyrazili na večeři, já si dal steak se zeleninovým salátem, Iva pouze zeleninový salát - opět bezvadné jídlo. Briefing ve 20.00 byl zhacen autoritativním účastníkem a přesunul se na ráno, večer se dalo do pořádného deště a větru a tak jsme usínali za zvuku tekoucí vody ze střech.

ZPĚT                                                                                            DALŠÍ DEN