Stezka tří řek 2. den, neděle, 24. 4.

Snídaně v 8:00, jak jsem již předeslal bezvadná, v 9:00 briefing a kolem půl desáté se již vydáváme na cestu, čeká nás nejdelší etapa podél tří řek. Nejprve stejnou cestou jako včera – podél Dunaje do Regensburgu a přes kamenný most, kousek prokličkovat městem k řece Regen a podél ní nahoru proti proudu. Cyklostezka byla asfaltová, až do Regenstauf jsme jeli po pravém břehu a dál potom po levém. Po poledni jsme pohodovou jízdou dorazili do Marienthal, nejsevernějšího bodu řeky. Zde jsme se najedli v restauraci nad řekou, polovina obsluhujícího personálu byly Slovenky. Po obědě jsme se nechali převozníkem za dvě Eura převézt přes řeku a lesem do kopce jsme tlačili kola až na vrchol. Tam jsme narazili na silnici, kterou jsme přejeli přes dálnici, a pak jsme špatně odbočili, dříve než jsme měli, jeli jsme po kamenité cestě podél tratě a po několika kilometrech jsme se dostali na dálniční přivaděč do městečka Teublitz, což byl náš další záchytný bod. Tady jsme již najeli na cyklostezku a dojeli po ní do městečka Burglengenfeld, kde čekal náš autobus. Dali jsme si jedno pivo, v městečku jsme přejeli po mostě přes řeku Naab na pravý břeh a pohodovou jízdou jsme zdolávali další kilometry. Tentokrát to bylo po proudu, v naprosté většině po asfaltu. Dojeli jsme do malebného městečka Kalmünz, udělali pár fotek, chtěli jsme se občerstvit, ale bohužel, všude bylo plno. Tak jsme přejeli na levý břeh a pokračovali dál, až k výletní restauraci, kde jsme dali kafe a pivo a pak vyrazili na poslední kousek cesty. V Etterzhausen jsme měli přejet zpět na pravý břeh, ale nějak jsme minuli odbočku a až ve chvíli, kdy jsem uviděl v Mariaort soutok Dunaje s Naabou jsem přibrzdil. Naštěstí v Mariaort je lávka pro pěší, takže jsme přejeli přes řeku na druhou stranu, museli jsme vynést kola až na železniční násep, respektive most přes Dunaj, kde vedle kolejí byl rovněž chodníček pro pěší a cyklisty. Přejeli jsme po mostě a hned za mostem již byla naše ubytovna. Bylo skoro půl sedmé, na tachometru více jak 80 km. Provedli jsme hygienu a vyrazili opět do zámecké hospody na večeři, tentokrát ještě za světla. Zpět jsme se vrátili kolem desáté a unaveni šli spát.

ZPĚT                                                                                             DALŠÍ DEN