Engadin 2. den, Pá 7. 6.

Na snídani jsme šli v 8 hodin, sraz byl v 9 a odjížděli jsme na kolech od hotelu kolem desáté hodiny. Čekal nás okruh kolem jezer a návrat zpět do hotelu a vzhledem k tomu, že jsme se dohodli, že dodávku nebudeme potřebovat, aby stála na půli cesty, vyrazil Honza na kole s námi. Celý den jsme strávili v podstatě společně a díky ostatním jsme s Ivou zvládli i to, do čeho by se nám, pokud bychom byli sami, nechtělo. Nejprve jsme vystoupali do St. Moritz, který je kousek od Celeriny a asi o 100 m výše. Na krátké zastávce s výhledem na jezero Lago di Sankt Moritz (Lej da San Murezzan) jsme si potykali s Irenou a Hankou, dojel nás Lubor s Honzou, a společně jsme vyrazili kolem jezer.  Laj da San Murezzan jsme minuli vpravo ve směru jízdy, stejně tak i Lej da Chapfer. Sousední jezero Lej da Silvaplana jsme pak objížděli vlevo a před jezerem Lej da Segl , které jsme objížděli vpravo, jsme najeli na silnici, která nás dovedla až do Maloja Pass, sedla ve výšce 1 815 m n. m., odkud silnice v serpentinách klesá směrem k italským hranicím. Na Maloja Pass jsme se chvíli zdrželi, udělali pár fotek serpentýn a okolí a vydali jsme se na zpáteční cestu. Lej da Segl jsme objeli po druhé straně, místy jsme museli sesednout, protože to byla vysloveně kozí stezka, obtížně schůdná. Na konci jezera jsme se jeli občerstvit – tentokrát jsem si místo piva dal sklenku vína. Kolem jezera Silvaplana jsme se vraceli po stejné trase, ale kolem jezera Champfer jsme již stoupali po úbočí přilehlého kopce, dole jsme nechali i jezero St. Moritz a oklikou jsme dorazili do Celeriny.  Byl to snad nejhezčí den strávený na kole, úžasná krajina, jezera obklopená zasněženými horami, azurová obloha, prostě nádhera.  Cyklistika naprosto pohodová, všechny možné povrchy od asfaltu po nesjízdné šutráky, paráda.

Po návratu do Celeriny jsme si nejprve jeli nakoupit do Coop a kolem půl šesté jsme byli na hotelu. Navečeřeli jsme se a po osmé jsme se všichni sešli na terase, my s Ivou jsme si potykali s Honzou a Luborem (Hanka s Irenou si s nimi tykali již dávno z nějakého předešlého zájezdu) a v příjemném rozpoložení jsme strávili pěkný večer.

Mapky jsou dvě, protože jsem nevědomky vypnul navigaci. Sorry.

ZPĚT                                                                           DALŠÍ DEN