4. den, pátek 15. 8.

Ráno odjezd autobusem již v 8:30 do Givry, které leží asi 65 km na sever od Maconu a nachází se na trase cyklostezky vedoucí po tělese zrušené železnice mezi Maconem a Chalonem. Givry je asi 6 km od začátku trasy v Chalonu, takže jsme cyklostezku absolvovali téměř celou. My s Ivou jsme po její části jeli již vloni, kdy jsme nejprve jeli směrem přes Cluny do Malay a druhý den zpět přes Cormatin do Cluny. Dnes jsme si prohlédli Givry a udělali pár fotek a pak jsme vyrazili na cyklostezku. Cesta byla v pohodě, občas sice poprchávalo, ale žádný silný déšť. Odbočili jsme do Buxy, abychom si prohlédli městečko, a v jedné kavárničce jsme narazili na Radku s Karlem, kteří popíjeli vínko. Rádi jsme se připojili, navíc se strhl liják a tak jsme spojili příjemné s užitečným. Po dešti jsme se vrátili na cyklostezku a pokračovali směrem na Cluny. Jeli jsme na pohodu, cestou jsme dělali fotky, minuli jsme odbočku na Malay, kde jsme vloni spali, i odbočku na Cormatin, který jsme vloni rovněž navštívili. Poklidnou jízdou jsme dorazili jako první do Cluny, kde na parkovišti vedle stezky u budovy bývalého nádražíčka čekal autobus. Dali jsme si pivo a já si nechal zalít pytlíkovou gulášovou polévku, mezitím dorazila spousta dalších kolegů, z nichž někteří již v další cestě nepokračovali a naložili si kola do přívěsu. Když jsme si odpočinuli, pokračovali jsme dál. Hned za Cluny však pohodička skončila, protož těleso bývalé železnice se kvůli výstavbě koridoru TGV a dálnice nezachovalo a stezka tady vedla buď po místních komunikacích či nově vybudovaných asfaltkách, ale se značným převýšením – došlo i na tlačení. Tato divočina trvala asi 7 km, pak se stezka vrátila na bývalou železnici a my pohodovou jízdou dorazili do Prissé, kde před vinařstvím čekal autobus. Koupili jsme 5 lahví vína a 1 cassis (akorát do krabice), naložili do autobusu a pokračovali jsme stezkou dál. Asi 6 km od hotelu stezka končí (tam, kde jsem se ve středu schovával před deště při výletu na Solutre), projeli jsme tedy městem a po celkových zhruba 73 km dorazili na hotel. Večeře byla tentokrát zasloužená!

Cyklostezka Givry - Macon

Profil

ZPĚT                                                                                           DALŠÍ DEN