Provence v pohodě 8. den, 6.7. Pá

Poslední výletní den, po snídani jsme v 9.00 vyjeli do NP Camargue, což je 140 000 hektarů bažin, pastvin, dun a slanisek v deltě řeky Rhony. Celá oblast je pečlivě udržovaná, v NP jsou k vidění bílí camaguenští koně, černí býci a plameňáci. Pasáci býků si říkají gardians, ale žádného jsme neviděli. Začínali jsme v místě zvaném Méjanes a prašnou cestou (díky bohu nepršelo, jinak by nebyla průjezdná) jsme pomalu projížděli parkem a fotili zvířata i přírodu. Dojeli jsme do les Stes Maries de la Mer, cikánského poutního místa. Navštívili jsme kostel, městečko prošli téměř celé a protože už slunce připalovalo, dali jsme i občerstvení. Potom jsme projeli na druhý konec města, po asfaltové silničce dojeli až k místu zvanému Souvage, kde nás zdarma převezl přívoz přes Le Petit Rhone a po krásné asfaltce jsme pokračovali pořád podél řeky. Když jsme vyjeli na hlavní, nakoupili jsme nějaké suvenýry ve stánku a silnice - koření, mýdlo, levanduli a makali jsme k prodejně písečných vín v Moncalmu, kde na nás čekal autobus. Nakoupili jsme nějaká vína plus ještě pár drobností a odjeli jsme autobusem do posledního místa našeho putování po Provence a Laguedocu, do města Aigues-Mortes (Místo mrtvých vod), jedinečně zachovanému opevněnému místu, které má přísně pravoúhlý půdorys. Celé je obehnáno hradbami, já ho prochodil a ofotil skoro komplet i zvenku jsem udělal pár fotek. Slunce pálilo jako o život a k autobusu jsme museli šlapat asi 10 min, protože musel zůstat kus za městem. Do kempu to nebylo daleko, dorazili jsme již před 19. hod. a než byla naše poslední večeře, tak jsme si alespoň připravili něco na odjezd.

ZPĚT                                      FOTO 8                                    DALŠÍ DEN